Általános Szerződési Feltételek
www.hajnalom.hu
Jelen ÁSZF 2024. augusztus 15-én lép hatályba, és azt a Szolgáltató bármikor jogosult egyoldalúan módosítani és a módosítást az érintettekkel akár jelen honlapon történő közzététel útján, akár más megfelelő módon közölni.
1. Preambulum
Üdvözöljük a HAJNALOM honlapján! Köszönjük érdeklődését, vásárlását, és hogy megtisztel bennünket a bizalmával. Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken.
2. Impresszum
Szolgáltató (Vállalkozás) adatai
Név: Göncz Diána E.V.
Székhely: 7541 Kutas Kossuth u. 42.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Cégjegyzékszám: 51702494
Adószám: 68406846-1-34
Telefonszám: +36 20 959 1717
E-mail: hello@hajnalom.hu
Honlap: www.hajnalom.hu
Bankszámlaszám: 16200010-10070066-00000000
Tárhelyszolgáltató adatai
Név: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
Székhely: 1144 Budapest Ormánság u. 4.
Elérhetőség: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.
Weboldal: www.tarhely.eu
3. Használt fogalmak
Felek: Szolgáltató és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, amelynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Harmadik fél: az a személy, aki számára a Vevő átadni kívánja a Szolgáltatás igénybe vételének jogát
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Szolgáltató és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejött adásvételi szerződés
Szolgáltatás: a Honlap kínálatában szereplő minden birtokba vehető szolgáltatás, amelyet a Szolgáltató nyújt a honlapon
Szolgáltató: a hajnalom.hu weboldal Szolgáltatásainak hirdetője és teljesítője, jelen esetben Göncz Diána E.V.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – a szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz például bármely internetes hozzáférést biztosító eszköz vagy a telefon
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő, szerződést kötő személy
Vonatkozó jogszabályok: A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 45/2014. (11.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
4. Az ÁSZF hatálya és elfogadása
A közöttünk létrejött szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet a jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A jelen ÁSZF szabályozza a Szolgáltató által ügyfeleinek nyújtott szolgáltatások főbb kereteit, amely szolgáltatások igénybevételével az ügyfél jelen ÁSZF rendelkezéseit tudomásul veszi és elfogadja.
A Szolgáltató jogosult a weboldala kínálatát, felosztását, menürendszerét egyoldalúan módosítani.
5. A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat a Szolgáltató nem iktatja.
E-számlázás
Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával beleegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához, melyet a Szolgáltató a Billingo rendszerén keresztül juttat el a Vevő számára. A fizetéskor megadott bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el.
6. Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
A jogtulajdonos: Göncz Diána EV.
7. Árak
Az árak forintban értendők. A Szolgáltató alanyi adómentes ÁFA értékesítés szempontjából, így az áraknak ÁFA tartalma nincs. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból a Szolgáltató az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben a Szolgáltató az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF “Eljárás hibás ár esetén” pontja alapján jár el.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
0 Ft-os ár, kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os szolgáltatás esetén a 20%-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált szolgáltatás).
Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató felajánlja a szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a szolgáltatást, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
8. Együttműködési kitételek
A szolgáltatás igénybevételének keretei, feltételei
A Szolgáltató nem orvos és nem pszichoterapeuta, az általa nyújtott szolgáltatások nem minősülnek:
- az orvosi gyakorlat,
- az egészségügyi szakképesítéshez kötött pszichoterápiás gyakorlat vagy
- a nem-konvencionális gyógyító és természetgyógyászati eljárások körébe tartozó tevékenységnek.
A Szolgáltató nem gyógyít és nem diagnosztizál. A Vevő Szolgáltatóval való együttműködése egy partneri folyamat, amelynek célja, hogy a Vevőt az általa egyoldalúan – illetve a Szolgáltatóval való egyeztetés során a Szolgáltatóval közösen – meghatározott célok elérésében támogassa.
A Magyarországon hatályos vonatkozó jogszabályok értelmében a Szolgáltató pszichés zavart vagy bármely egyéb betegséget nem kezelhet. A Vevő a Szolgáltatót pszichés zavar vagy bármely egyéb betegség kezelése céljából nem keresheti meg.
A Szolgáltatónak nem feladata vizsgálni vagy megítélni a Vevő pszichés, illetve egészségi állapotát, és a Vevő ilyen állapotának szakember általi kezeléséért, illetve annak elmaradásáért a Szolgáltató nem felelős.
A Vevő jelen ÁSZF megismerésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által szervezett események nem minősülnek pszichoterápiának, ill. orvosi és természetgyógyászati tevékenységnek, és nem helyettesítik azokat.
A Szolgáltató által nyújtott foglalkozásokon kizárólag nagykorú és cselekvőképes személyek vehetnek részt, akik mentálisan és testileg alkalmasak a részvételre. Az eseményeken minden Vevő saját felelősségére vesz részt.
Adatok közlése, kapcsolattartás
A Vevő a jelentkezési felületet kizárólag a saját nevében, személyesen tölti ki olyan formában, hogy a közöltek a valóságnak megfeleljenek. Személyes adatait önként adja meg, és annak a számlázás, ill. a szolgáltatás nyújtása céljából történő kezeléséhez hozzájárul.
A Szolgáltató a Vevő nevét és a Vevő által a Szolgáltatónak átadott elérhetőségét az ügyfélkapcsolat fennállása alatt, és azt követően további 3 évig kezeli és megőrzi a Vevővel létrejött szerződésének teljesítése és a Szolgáltató azon jogos érdekének érvényesítése céljából, hogy bármely esetleges hatósági eljárás esetén a Szolgáltató az ügyfélkapcsolat fennállását és kereteit bizonyítani tudja.
A Szolgáltató akkor jogosult a Vevő részére hírlevelet küldeni, ha a Vevő a megfelelő adatai megadásával és az adatkezelési szabályzat elfogadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Vevő a hírlevélre feliratkozottak listájáról bármikor jogosult a törlését kérni. A hírlevélről leiratkozni levélben, emailben, vagy a hírlevelek alján található „Leiratkozás / Unsubscribe” link segítségével lehet.
A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a Fogyasztó által a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak, illetőleg helytállóak-e.
Személyes foglalkozások házirendje
A foglalkozásokat mindig pontosan kezdjük, így a foglalkozások résztvevőit is kérjük a pontos érkezésre, ill. arra, hogy esetleges kései érkezésükkel a foglalkozást ne zavarják meg. Mivel a Szolgáltató a foglalkozásokat mindig időben kezdi, ezért késés esetén nem tudja garantálni a Vevő foglalkozáson való részvételét. A mobiltelefonokat lehetőség szerint az öltözőben kérjük hagyni, vagy csak kikapcsolt állapotban vagy repülő üzemmódban behozni a terembe.
A foglalkozáson való részvételből a Szolgáltató jogosult kizárni azt, akinek az egészségi állapota, személyes higiénéje a foglalkozás többi résztvevőjének egészségét veszélyezteti; aki a foglalkozás elején közölt biztonsági szabályokat szándékosan és/vagy ismételten megszegi; aki magatartásával a foglalkozásokon résztvevők testi épségét vagy szándékos, vagy súlyosan gondatlan magatartásával veszélyezteti; aki viselkedésével a társas együttműködés alapvető etikai szabályait áthágja; és aki a foglalkozások menetét szándékosan hátráltatja vagy megakadályozza. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy amennyiben az adott Vevőt a foglalkozáson való részvételből a fentiek miatt kizárta, a további foglalkozásokra való jelentkezés lehetőségét is megtagadja tőle.
A résztvevők a foglalkozás termét, valamint annak felszerelési tárgyait, a rendelkezésre bocsátott eszközöket rendeltetésszerűen kötelesek használni, és felelősek az azokban a magatartásukkal összefüggésben felmerült károkért.
Balesetek
A Vevő saját hibájából vagy más Vevő hibájából bekövetkezett balesetéért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A személyi sérüléssel járó balesetről valamennyi esetben a helyszínen jegyzőkönyvet veszünk fel, amelyet a jelenlévő Szolgáltató, valamint szükség esetén más, a foglalkozáson részt vevő, jelenlévő személy az aláírásával hitelesít.
Online foglalkozások házirendje
A Vevőket kérjük, hogy legalább 5 perccel az esemény előtt kezdjék meg a belépést az online felületre, hogy ha technikai nehézségeik lennének, akkor se késsenek el.
A Vevők az esemény teljes időtartama alatt lehetnek kikapcsolt, illetve bekapcsolt kamerákkal egyaránt. A mikrofon teljes kikapcsolására kifejezetten kérünk mindenkit, hogy a bekapcsolt mikrofon véletlenül se zavarja meg a foglalkozást. A jelenleg elérhető online eseménytípusok nem interaktív jellegűek, kérdés-válaszra nincsen lehetőség, ezért kérjük a Vevőket, hogy kérdésekkel, kommentárokkal ne zavarják meg az eseményt.
A Vevők számára bármilyen hangfelvétel, videófelvétel vagy fotó készítése, rögzítése az események alatt szigorúan tilos, így értelemszerűen azok többszörözése, továbbítása, megosztása bármilyen online vagy offline módon és felületen szintén nem megengedett.
9. Magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.
A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
A Szolgáltatások lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható Szolgáltatások lényeges tulajdonságairól az egyes Szolgáltatásoknál szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. Minden egyes Szolgáltatás leírása alatt egy további “Kérdések és válaszok” gyűjtemény segíti az Ön tájékozódását.
Adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra a szolgáltatás. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti, és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
10. A honlap használata és a szolgáltatások igénybevétele
Bármely Szolgáltatás megvásárlása érdekében regisztráció és bizonyos személyes adatok megadása szükséges a Szolgáltatás törvényes és hiánytalan teljesítéséhez.
A. SZEMÉLYES FOGLALKOZÁSOK
Személyes foglalkozásnak minősülnek azok az események, Szolgáltatások, amelyeket a Szolgáltató egy fizikai térben, megadott időtartamban biztosít a Vevők számára. Ezek a foglalkozások az Események menüpontban érhetőek el, és egyértelmű iránymutatás található azok személyes (tehát nem virtuális) jellegére.
A vásárlás folyamata:
- A Vevő a “KOSÁRBA” gomb megnyomásával a kosárba teszi a megvásárolni kívánt Szolgáltatást (foglalkozást). (Amennyiben a “betelt” felirat látszik az esemény felületén, hely foglalása és a vásárlás nem lehetséges a csoport maximális létszámának elérése és a fizikai tér korlátossága miatt.) Ezután felugrik egy ablak, amin látszik a kosár tartalma. Amennyiben további szolgáltatásokat kíván venni a Vevő, azokat is mind a kosarába teheti.
- A „TOVÁBB A FIZETÉSHEZ” gombra kattintva a rendszer továbbítja Vevőt a számlázási és egyéb adatok megadásához.
- Ezen az ún. “Pénztár” felületen a Vevő megadja a számlázási adatait (név, cím, email cím), illetve láthatja a rendelése részleteit is. A vásárlás véglegesítése előtt a foglalkozáson saját felelősségre történő részvétel tényének elfogadása és az egészségügyi nyilatkozattétel kötelező a Vevő számára. A regisztrációkor szükséges egy rövid szöveges válasz adása arra a kérdésre, hogy “Mi az, amiért megszólított(ak) Téged ez(ek) az esemény(ek)?”. Egyéb további kérdés, kérés, kommentár megadása a Vevő részéről opcionális.
- A “MEGRENDELÉS” gombra kattintással történik meg a fizetési szolgáltató (OTP SimplePay) oldalára navigál az oldal, ahol az online fizetési szolgáltató által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakcióval lehet fizetni. A fizetési szolgáltató a sikeres tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki (ezt érdemes felírni a későbbi visszakereshetőség érdekében), továbbá e-mailben is értesítést küld róla. Sikertelen tranzakció esetén hibaüzenetben közli a hiba okát.
- A vásárlást követően egy automatikus emailben a Szolgáltató emailt küld a Vevő számára a rendelés megerősítéséről a hozzá tartozó számlával együtt. A Vevő és a Szolgáltató között a szerződés a Szolgáltató weboldalán történt foglalás esetén a foglalás visszaigazolásával jön létre, azzal azonban, hogy a foglalás csak akkor tekinthető véglegesnek, ha a Vevő kártyáját a Szolgáltatás díjával a Szolgáltató beterhelte.
Az eseményen való részvétel folyamata:
A sikeres vásárlás esetén a Vevő jogosult részt venni az általa megrendelt foglalkozás(ok)on, további fizetési és egyéb kötelezettsége nincsen. Az esemény(ek) a megadott időpontban és helyszínen kerül(nek) megrendezésre, amennyiben változás történne ezekben, a Szolgáltató köteles a Vevőt azonnal értesíteni.
A fizetés után a Vevő kizárólag azon az esemény(ek)en jogosult részt venni, amelye(ke)t a Vevő előzetesen kiválasztott, kosárba tett és kifizetett. Cserére (tehát a megvásárolt helyett egy másik alkalmon részt venni, vagyis másik Szolgáltatást igénybe venni) nincsen lehetőség.
A Vevő bármilyen okból történő részvételre vonatkozó lemondása esetén a Szolgáltató nem köteles a Szolgáltatás árának visszatérítésére. A Vevő azonban a helyét Harmadik fél számára átadhatja. Ennek a menete a következő:
A Vevő által Harmadik félnek kiválasztott személyt és a Szolgáltatót címezve egy emailes megkeresést küld a Szolgáltató részére a hello@hajnalom.hu email címre, melyben tájékoztatja a Szolgáltatót a Szolgáltatás átadásának kérelméről egy Harmadik fél számára. Ezután a Szolgáltató egy Google Formot (űrlapot) küld a Harmadik fél számára, amiben ugyanazokat az adatokat, hozzájárulásokat kéri be tőle, mint amelyeket a Vevőtől is az adott Szolgáltatás vásárlása során. Ha ezeket az adatokat legkésőbb 24 órával az eseményt megelőzően megkapja a Szolgáltató a Harmadik féltől, és ezt írásban is megerősíti mind a Vevő, mind a Harmadik fél számára, akkor a Harmadik fél jogosult az adott eseményen való részvételre, vagyis az adott Szolgáltatás igénybe vételére. A Szolgáltatás árának megfelelő kiegyenlítéséért a Harmadik fél felelős, ezt az összeget a Harmadik fél a Vevő számára köteles megtéríteni. Ennek a folyamatnak a hiánytalan megvalósulása nem a Szolgáltató felelőssége.
Amennyiben az adott foglalkozást a Szolgáltató mondja le (pl. betegség esetén; a foglalkozás megtartásához szükséges minimális 6 fő résztvevői létszám elmaradása), a Szolgáltató a befizetett teljes összeget visszatéríti a Vevő számára. A Szolgáltató ilyen esetben egy sztornó számlát állít ki a Vevő számára, és visszautalja a teljes befizetett összeget a Vevő által megadott bankszámlaszámra.
B. ONLINE FOGLALKOZÁSOK
A Szolgáltató “A megpihenés művészete” workshop-sorozatának egyes foglalkozásai online, a ZOOM alkalmazás segítségével kerülnek megrendezésre. Az aktuálisan induló foglalkozásokat az „Események” menüpont “A megpihenés művészete” almenüben találhatóak.
A vásárlás folyamata:
- Online események vásárlására az adott esemény előtti 1 órát bezárólag van lehetőség. Az esemény előtti 1 órában vásárlásra már nincsen lehetőség. A Vevő a “KOSÁRBA” gomb megnyomásával a kosárba teszi a megvásárolni kívánt Szolgáltatást (foglalkozást). Ezután felugrik egy ablak, amin látszik a kosár tartalma. Amennyiben további szolgáltatásokat kíván venni a Vevő, azokat is mind a kosarába teheti.
- A „TOVÁBB A FIZETÉSHEZ” gombra kattintva a rendszer továbbítja Vevőt a számlázási és egyéb adatok megadásához.
- Ezen az ún. “Pénztár” felületen a Vevő megadja a számlázási adatait (név, cím, email cím), illetve láthatja a rendelése részleteit is. A vásárlás véglegesítése előtt a foglalkozáson saját felelősségre történő részvétel tényének elfogadása és az egészségügyi nyilatkozattétel kötelező a Vevő számára. A regisztrációkor szükséges egy rövid szöveges válasz adása arra a kérdésre, hogy “Mi az, amiért megszólított(ak) Téged ez(ek) az esemény(ek)?”. Egyéb további kérdés, kérés, kommentár megadása a Vevő részéről opcionális.
- A “MEGRENDELÉS” gombra kattintással történik meg a fizetési szolgáltató (OTP SimplePay) oldalára navigál az oldal, ahol az online fizetési szolgáltató által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakcióval lehet fizetni. A fizetési szolgáltató a sikeres tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki (ezt érdemes felírni a későbbi visszakereshetőség érdekében), továbbá e-mailben is értesítést küld róla. Sikertelen tranzakció esetén hibaüzenetben közli a hiba okát.
- A vásárlást követően egy automatikus emailben a Szolgáltató emailt küld a Vevő számára a rendelés megerősítéséről a hozzá tartozó számlával együtt. A Vevő és a Szolgáltató között a szerződés a Szolgáltató weboldalán történt foglalás esetén a foglalás visszaigazolásával jön létre, azzal azonban, hogy a foglalás csak akkor tekinthető véglegesnek, ha a Vevő kártyáját a Szolgáltatás díjával a Szolgáltató beterhelte.
- A belépési információkat (pl. ZOOM kód), amelyekkel csatlakozni lehet a foglalkozáshoz, a Szolgáltató az adott esemény előtti 1 órában küldi el emailben a Vevő számára. A ZOOM kód kifejezetten az adott foglalkozásra való belépésre jogosít fel.
Az online eseményen való részvétel folyamata:
A sikeres vásárlás esetén a Vevő jogosult részt venni az általa megrendelt foglalkozás(ok)on, további fizetési és egyéb kötelezettsége nincsen. Az esemény(ek) a megadott időpontban és helyszínen kerül(nek) megrendezésre, amennyiben változás történne ezekben, a Szolgáltató köteles a Vevőt azonnal értesíteni.
Az online eseményeknek nincsen minimális résztvevői létszáma, a Szolgáltató a foglalkozást bármilyen létszám mellett megtartja.
Az online eseményen való részvételéhez a Vevő köteles biztosítania Önmaga számára a megfelelő technikai, informatikai eszközöket, internet kapcsolatot, szoftvereket stb. Amennyiben a Vevő technikai probléma miatt nem tudja igénybe venni az adott szolgáltatást, azért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, és nem kötelezhető a Szolgáltatás díjának visszatérítésére sem.
A fizetés után a Vevő kizárólag azon az eseményen jogosult részt venni, amelyet a Vevő előzetesen kiválasztott, kosárba tett és kifizetett. Cserére (tehát a megvásárolt helyett egy másik alkalmon részt venni, vagyis másik Szolgáltatást igénybe venni) nincsen lehetőség.
A Vevő bármilyen okból történő részvételre vonatkozó lemondása esetén a Szolgáltató nem köteles a Szolgáltatás árának visszatérítésére. A Vevő azonban a helyét Harmadik fél számára átadhatja. Ennek a menete a következő:
A Vevő által Harmadik félnek kiválasztott személyt és a Szolgáltatót címezve egy emailes megkeresést küld a Szolgáltató részére a hello@hajnalom.hu email címre, melyben tájékoztatja a Szolgáltatót a Szolgáltatás átadásának kérelméről egy Harmadik fél számára. Ezután a Szolgáltató egy Google Formot (űrlapot) küld a Harmadik fél számára, amelyben ugyanazokat az adatokat, hozzájárulásokat kéri be tőle, mint amelyeket a Vevőtől is az adott Szolgáltatás vásárlása során. Ha ezeket az adatokat legkésőbb 24 órával az eseményt megelőzően megkapja a Szolgáltató a Harmadik féltől, és ezt írásban is megerősíti mind a Vevő, mind a Harmadik fél számára, akkor a Harmadik fél jogosult az adott eseményen való részvételre, vagyis az adott Szolgáltatás igénybe vételére. A Szolgáltatás árának megfelelő kiegyenlítéséért a Harmadik fél felelős, az adott összeget a Harmadik fél a Vevő számára köteles megtéríteni. Ennek a folyamatnak a hiánytalan megvalósulása nem a Szolgáltató felelőssége.
Amennyiben az adott foglalkozást a Szolgáltató mondja le (pl. betegség esetén), a Szolgáltató a befizetett teljes összeget visszatéríti a Vevő számára. A Szolgáltató ilyen esetben egy sztornó számlát állít ki a Vevő számára, és visszautalja a teljes befizetett összeget a Vevő által megadott bankszámlaszámra.
C. 4 ÉS 8 ALKALMAS CSOMAGOK
A HAJNALOM bizonyos workshop-sorozataiban lehetőség van 8 és/vagy 4 alkalmas csomagokat is vásárolni.
Az egyes csomagok www.hajnalom.hu weboldalon érhetőek el a fentebb megnevezett workshop-sorozatok egyes eseményeinél. A 4 és/vagy 8 alkalmas csomagok attól függően érhetőek el, hogy hány alkalom van vissza a mindenkori eseménynél az adott workshop-sorozatból. Amennyiben kevesebb, mint 8 alkalom van vissza a sorozatból, a 8 alkalmas csomag értelemszerűen nem érhető el. Amennyiben kevesebb, mint 4 alkalom van vissza a sorozatból, a 4 alkalmas csomag sem érhető el.
Mindhárom workshop-sorozat esetén kedvezményes csomagárak mellett vásárolhatóak meg az egyes csomagok.
A kedvezmény csak egy workshop-sorozat egyes elemeinek (4 vagy 8 alkalom) megrendelésekor vehető igénybe, tehát például 4 db “Megpihenni Önmagamban” foglalkozás számít egy 4 alkalmas csomagnak. 4 vagy 8 alkalom különböző workshop-sorozatokból történő együttes vásárlása nem minősül egy csomag vásárlásának.
A 4 vagy 8 alkalmas csomag vásárlásának folyamata:
- A Vevő manuálisan adja meg, vagyis teszi a kosárba az adott sorozat 4 vagy 8 foglalkozását. (Tehát ez nem automatikusan történik.) Személyes esemény esetén, amennyiben a “betelt” felirat látszik a Kosár mellett, hely foglalása és a vásárlás nem lehetséges a csoport maximális létszámának elérése és a fizikai tér korlátossága miatt. Ilyen esetben másik esemény kiválasztását javasoljuk, amennyiben a Vevő továbbra is csomagot szeretne vásárolni. Online események vásárlására az adott esemény előtti 1 órát bezárólag van lehetőség. Az esemény előtti 1 órában vásárlásra már nincsen lehetőség. A Vevő a “KOSÁRBA” gomb megnyomásával a kosárba teszi a megvásárolni kívánt Szolgáltatásokat. Ezután felugrik egy ablak, amin látszik a kosár tartalma.
- A „TOVÁBB A FIZETÉSHEZ” gombra kattintva a rendszer továbbítja Vevőt a számlázási és egyéb adatok megadásához.
- Ezen az ún. “Pénztár” felületen a Vevő láthatja a rendelése részleteit és ekkor láthatja azt is, hogy az adott kedvezmény levonásra került a rendelése árából. Ezen a felületen a Vevő megadja a számlázási adatait (név, cím, email cím) is. A vásárlás véglegesítése előtt a foglalkozáson saját felelősségre történő részvétel tényének elfogadása és az egészségügyi nyilatkozattétel kötelező a Vevő számára. A regisztrációkor szükséges egy rövid szöveges válasz adása arra a kérdésre, hogy “Mi az, amiért megszólított(ak) Téged ez(ek) az esemény(ek)?”. Egyéb további kérdés, kérés, kommentár megadása a Vevő részéről opcionális.
- A “MEGRENDELÉS” gombra kattintással történik meg a fizetési szolgáltató (OTP SimplePay) oldalára navigál az oldal, ahol az online fizetési szolgáltató által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakcióval lehet fizetni. A fizetési szolgáltató a sikeres tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki (ezt érdemes felírni a későbbi visszakereshetőség érdekében), továbbá e-mailben is értesítést küld róla. Sikertelen tranzakció esetén hibaüzenetben közli a hiba okát.
- A vásárlást követően egy automatikus emailben a Szolgáltató emailt küld a Vevő számára a rendelés megerősítéséről a hozzá tartozó számlával együtt. A Vevő és a Szolgáltató között a szerződés a Szolgáltató weboldalán történt foglalás esetén a foglalás visszaigazolásával jön létre, azzal azonban, hogy a foglalás csak akkor tekinthető véglegesnek, ha a Vevő kártyáját a Szolgáltatás díjával a Szolgáltató beterhelte.
A csomag felhasználásának folyamata:
A sikeres vásárlás esetén a Vevő jogosult részt venni az általa megrendelt foglalkozás(ok)on, további fizetési és egyéb kötelezettsége nincsen. Az események a megadott időpontban és helyszínen (online esemény esetén platformon) kerülnek megrendezésre, amennyiben változás történne bármelyik esemény körülményeiben, arról a Szolgáltató köteles a Vevőt azonnal értesíteni.
A fizetés után a Vevő kizárólag azokon az eseményeken jogosult részt venni, amelyeket a Vevő előzetesen kiválasztott, kosárba tett és kifizetett. Cserére (tehát akármelyik megvásárolt esemény helyett egy olyan másikon részt venni, amelyet nem vásárolt meg előzetesen, vagyis nem tartalmazza a megvásárolt csomagja) nincsen lehetőség.
A Vevő bármelyik eseményt érintő bármilyen okból történő részvételére vonatkozó lemondása esetén a Szolgáltató nem köteles a Szolgáltatás árának visszatérítésére. A Vevő azonban a helyét Harmadik fél számára átadhatja az adott foglalkozáson. Ennek a menete a következő:
A Vevő által Harmadik félnek kiválasztott személyt és a Szolgáltatót címezve egy emailes megkeresést küld a Szolgáltató részére a hello@hajnalom.hu email címre, melyben tájékoztatja a Szolgáltatót a Szolgáltatás átadásának kérelméről egy Harmadik fél számára, illetve megnevezni az adott eseményt is, amelyet a kérelme érint. Ezután a Szolgáltató egy Google Formot (űrlapot) küld a Harmadik fél számára, amiben ugyanazokat az adatokat, hozzájárulásokat kéri be tőle, mint amelyeket a Vevőtől is az adott Szolgáltatás vásárlása során. Ha ezeket az adatokat legkésőbb 24 órával az eseményt megelőzően megkapja a Szolgáltató a Harmadik féltől, és ezt írásban is megerősíti mind a Vevő, mind a Harmadik fél számára, akkor a Harmadik fél jogosult az adott eseményen való részvételre, vagyis az adott Szolgáltatás igénybe vételére. A Szolgáltatás árának megfelelő kiegyenlítéséért a Harmadik fél felelős, ezt az összeget a Harmadik fél a Vevő számára köteles megtéríteni. Ennek a folyamatnak a hiánytalan megvalósulása nem a Szolgáltató felelőssége.
Amennyiben egy adott foglalkozást a Szolgáltató mond le (pl. betegség esetén; személyes foglalkozás esetén a szükséges minimális 6 fő résztvevői létszám elmaradása), a Szolgáltató az adott eseményre eső összeget (kiszámítva a kedvezményes csomagárból) visszatéríti a Vevő számára. A Szolgáltató ilyen esetben egy sztornó számlát állít ki a Vevő számára, és visszautalja a szóban forgó összeget a Vevő által megadott bankszámlaszámra.
VIS MAJOR
Amennyiben a Szolgáltató hatáskörén kívülálló, általa nem kontrollálható és neki nem felróható okból nem tudja teljesíteni a Szolgáltatás nyújtásához kapcsolódó kötelezettségeit, az nem minősül szerződésszegésnek. Ilyen, úgynevezett vis major helyzetnek minősül különösen a háború, polgári felkelés, sztrájk, zavargás, természeti katasztrófa, tűz, robbanás, elektromos energiaszolgáltatás szünetelése, bérelt vonali szolgáltatás kimaradása vagy szünetelése, szükségállapot, járványügyi helyzet vagy bármely egyéb hasonló elháríthatatlan helyzet). Vis major esetén a Szolgáltató kötelezettségei nem teljesítésének vagy részleges nem teljesítésének a felelőssége alól csak olyan mértékben és olyan időtartam erejéig mentesül, amilyen mértékben és amilyen hosszú ideig a teljesítést a vis major számottevően akadályozza vagy lehetetlenné teszi.
11. Fizetési módok
SimplePay bankkártyás fizetés (OTP csoport)
A SimplePay Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil Kft. fejleszti és üzemelteti. Az OTP Mobil Kft. az OTP Csoport tagja.
A szolgáltatást igénybe vevő vásárlók online vásárlások esetében választhatják a SimplePay egyszerű és biztonságos fizetési megoldását. Ekkor a megszokott módon, a SimplePay felületén intézhetik fizetésüket.
A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a SimplePay tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események megelőzésében nyújt segítséget.
MELYEK A TRANZAKCIÓ LÉPÉSEI?
A “Tovább a fizetéshez” gombra kattintva Ön átkerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót.
A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.
A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.
A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint a SimplePay rendszere visszairányítja a webáruház oldalára.
A Vásárló az ÁSZF elfogadásával, automatikusan a következő nyilatkozatot is teszi:
„Tudomásul veszem, hogy a Göncz Diána E.V. (7541 Kutas Kossuth u. 42.) Adatkezelő által a www.hajnalom.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes
adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére.
Az Adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Vásárló neve: számlázási címe; email címe; vásárolt szolgáltatás(ok)
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a
SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg:
https://simplepay.hu/adatkezelesi-tajekoztatok
Bővebb információ: https://www.simple.hu/
12. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Telefon: +36 20 959 1717
Internet cím: www.hajnalom.hu
E-mail: hello@hajnalom.hu
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatás fogyasztók részére történő értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosító számmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosító száma.
- A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség (meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor.
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását,
- A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
- Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy l. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu: mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu, mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza Itp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091,06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@camkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121
Fax: 06-88-412-150
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg. Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, igy ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU